24 de junio de 2008

Amazon y Chile....



Ya ni recuerdo cuando fue que compre mi primer libro en Amazon.com, nunca he tenído un problema, me encanta su tienda, la atención que brindan, el número de títulos etc.
En estos meses mis compras se han incrementado considerablemente, por lo mismo siempre pido el envío standard que demora cerca de un mes desde que uno efectua la compra, pero que es considerablemente más barato que las otras opciones.
Lamentablemente sin que nadie avisara, el servicio estandard fue suprimido para Chile, lo que encarece los costos de envío. Quizás los chilenos no somos muchos clientes, pero escribo este post por si más usuarios de Amazon quieren reclamar por este cambio.

Adjunto el mail (perdonen el inglés) que les envié:

I am a frequent user of Amazon. I live in Chile and unfortunately when i was buying my last book I found standard shiping is no longer available, and the cost increases significantly.
Under these circunstances I will not be able to continue buying books in your shop, so please replenish the standar shipping service.

respectfully


Sólo pasaron unas horas y Amazon me contestó lo siguiente:

Hello from Amazon.com.

We have recently changed the shipping options offered on our website for orders being shipped to some international destinations.

Because packages shipped there by non-trackable methods frequently did not arrive in a reasonable time-frame, we now offer only Expedited and Priority International Shipping to Chile.

We realize that the available method can be expensive and apologize for this inconvenience. However, we felt it was in the best interest of our international customers to ensure that the items they ordered reached them safely and on time.

Please know that Amazon cares about its international customers and is working on ways to improve your service and selection.

Thank you for shopping at Amazon.com.

Increíble servicio al cliente, lamentablemente no tendré mi envío standard pero si una buena explicación y un cliente conforme